hétfő, december 31, 2012

Best of 2012

• Könyv
Nick Hornby: Pop, csajok, satöbbi
Stian Hole: Garmann nyara 
Ebben az évben nálam sci-fi/fantasy-ből volt a legtöbb. Egy részüket én korrektúráztam/szerkesztettem, és nagyon jó, hogy annyi remek kortárs regény jelent meg erről a vonalról. De a legnagyobb élmény Bradbury örökzöldje volt.. Meg persze egy Máté Angi, a legújabb. Voltak más gyermek/ifjúsági könyvek is, amik nagyon-nagyon tetszettek, és nem-fantasztikusból meg szépirodalomból is akadtak több, mint emlékezetesek (pl. jó volt újraolvasni a Pop, csajok, satöbbit, és ráébredni, most mennyire mást jelent, mint mikor először olvastam).
A fenti listán nem szerepel ez az ifjúsági regény: Catherynne M. Valente: A lány, aki saját hajóján körbenavigálta Tündérföldet, mert ugyan 2012-ben szerkesztettem, de csak jövőre jelenik meg. Nagyon-nagyon jó, fantáziadús, mondanivalója is van, egyéni is, miközben a nagy klasszikusokból merít.

• Film
Decemberben többet voltam moziban, mint egész évben addig. Most nem láttam olyat, ami meghatározó élmény volna, mert mindegyik esetben messze jobb és tartalmasabb a könyv, de mindhárom filmet érdemes azért megnézni:
Pi élete

• Koncert
VoiVod, Dürer kert
Mark Lanegan, A38
Dead Can Dance, Aréna
• Dalok
Rush – The Garden (az a szöveg!!!) 
stb.

2012 tényleg nehéz év volt. Lehet, hogy 2013 sem lesz más. De azért azt remélem, jobb lesz. Ránk férne már egy igazán jó év. Legyen az, mindenkinek!