vasárnap, december 27, 2020

Best of 2020

• Könyv  

Isabel Allende: Maya naplója

Susanna Clarke: Piranesi

Philip Pullman: A Titkos Birodalom

David Petersen: Egérőrség: 1152. ősz

Ken Liu: Az ​istenekkel nem lehet végezni

Lily Brooks-Dalton: Az ​éjféli égbolt

Catherine Gilbert Murdock: Fiú könyve

Joel Meyerowitz: Hogyan ​fotózok én

Ray Bradbury: Marsbéli ​krónikák (teljes változat)

Frank Herbert: A ​Dűne

Ahhoz képest, hogy a könyvpiacnak igen odavágott a járvány, egész sok szuper megjelenés volt, rengeteg jó könyvet olvastam 2020-ban, újakat is, nem csak újraolvasósakat. Igaz, a legjobban egy végre sorra került régebbi regény tetszett.

• Film
Inkább lennék özvegy
Világpolgárok
A család kicsi kincse
Az Úr sötét anyagai 2. évad
Csodatévők 1-2. évad
 
Ebben az évben nyilván alig voltam moziban. Egy igazán kiemelkedő filmet láttam ott, meg még egy nagyon jót, a többi felejtő, de HBO Gón megnéztem végre a fenti lista harmadik darabját, plusz nagyon jó volt a fent említett két sorozat is (Steve Buscemi mint Isten egyszerűen felülmúlhatatlan).


• Koncert
Storm The Studio / Superunknowns, A38
Mad Robots / Slowmesh, Trip hajó
Watch My Dying / Cadaveres / divideD, Dürer Kert

Összesen ennyi koncertre jutottam el 2020-ban. Az év eleje iszonyú sűrű volt, aztán meg nem lehetett menni, aztán meg egy kis ideig de, és mindhárom nagyon emlékezetes koncert volt. És nagyon sajnálom, hogy a Dürer Kertnek is elhozta a végét ez a rohadt év.

 

• Dalok 
Angertea: Chris
Armored Saint: Standing on the Shoulders of Giants
Deftones: Ohms
Divided: Until the Stars Turn Cold
Dool: Wolf Moon
Enslaved: Homeland
Fates Warning: Now Comes The Rain
Garmarna:  Ramunder
Ghost Toast: Eclipse
Green Carnation: Leaves of Yesteryear
Kari Rueslatten: Alt brenner nå
Mad Robots: tentacles
Molasses: Death Is
Molnár Róbert Band: Valami álom
Mytra: N.I.R.A.
Nomad: Lesz még nyár
Pain Of Salvation: Icon
Pallbearer: Forgotten Days
Pearl Jam: Dance of the Clairvoyants
Perfect Pill: Nothingness
Psychotic Waltz: Pull the String
Reason: Messiah
S.O.O.T.: BánaToska
Sólstafir: Alda Syndanna
The Moon And The Nightspirit: Kaputlan kapukon át
The Ocean: Pleistocene
Thy Catafalque: Napút
Trident: Jobb lesz
Tulpa: Paralyzed
Zselenszky: Elhallás
De készítettem egy youtube-os lejátszási listát is a fenti dalokkal.


• Fotók
Nyilván fotózni sem nagyon jártam el a járvány alatt, de pl. az alábbiakat szeretem.


Tápiószentmárton

Mad Robots koncert

Hegyestű, Monoszló




Fölösleges arról írnom, hogy a fentebb összeszedett csodajó dolgokon túl milyen volt 2020, alighanem mindenkinek ártott, bár természetesen most is van, aki meggazdagszik mások nyomorán. Ami engem különösen dühít, az az, hogy a kultúránkat öli ez az egész. A kulturálódás és szórakozás közösségi lehetőségeit. És azt, hogy találkozzunk a szeretteinkkel. Emberi mivoltunkban kaptuk a legnagyobb pofont. Ezért fontos, hogy olvassunk jó könyveket, hallgassunk jó zenéket, nézzünk jó filmeket, és minden lehetségeset megtegyünk a kapcsolataink ápolgatására. És hogy emlékezzünk, mi volt azelőtt. Mekkora szabadságunk volt, mit vesz el tőlünk ez az egész. Adja az ég, hogy 2021-ban véget érjen a járvány, és újra emberhez méltó életet élhessünk!