szerda, december 28, 2022

Best of 2022

• Könyv  

Ray Bradbury: Dandelion ​Wine

Neil Gaiman: Sandman: ​Az álmok fejedelme-gyűjtemény 4.

David Petersen: Egérőrség - Fekete ​Fejsze

Alexander Weinstein: Az ​Új Világ gyermekei és más történetek

Simon Jimenez: Elveszett ​madarak

Michael Blake: Farkasokkal ​táncoló / A szent út

Ebben az évben is sokat olvastam, de mint látható, nem feltétlenül a 2022-ben megjelent könyvek adták a legtöbbet.


• Film

Belfast

Provence-i vakáció

Sandman: Az álmok fejedelme

Moziba alig jutottam el, abban sem feltétlenül volt köszönet, de a Belfast nagyon tetszett. A Provence-i vakáció régebbi film, csak most találtam rá, és nagyon jó élmény volt. Sorozat vonalon meg a Sandman tetszett leginkább (de A korona eddig látott majd' 3 évada is nagyon jó, és az első három epizód alapján Ted Lasso rajongó is lettem).


• Koncert 
Ebben az évben egyértelműen a két pesti Thy Catafalque koncert volt a legjobb, de legalább ugyanannyira emlékezetes a Lénárd László emlékest (iszonyatosan sajnálom, hogy meghalt).

Jó sok koncertre, amire szerettem volna, nem jutottam el, mindenesetre az alábbiakon fotóztam is:

Eilema, Szimpla

Thy Catafalque / All Machines Will Fail, Akvárium

Angertea, Szimpla

Tulpa, Szimpla

Mercyful Fate / Death Angel, Fezen

Lénárd László emlékest. Barba Negra Track

Thy Catafalque / Jo Quail, Akvárium

Pear Jam, Muzikum

Alva, Szimpla

New Model Army, A38


• Dalok 

Katt ide a teljes YouTube lejátszási listáért, ill. alant egyesével:

Aebsence: Akinél az ördög

Amorphis: The Moon

Avatarium: Death, Where Is Your Sting

A-Z: The Machine Gunner

Brutus: Victoria

Clue: Numinosus

Everflow: Élni kell

440 Watt Sun: Reveal

Ghost Toast: Rejtekből

Half Gramme Of Soma: Muck & Cheese

Ignite: Enemy

King's X: Watcher

Marillion: Murder Machines

Nulladik Változat: Hová mész

Oceans Of Slumber: The Lighthouse

Perfect Pill: Boundaries

Porcupine Tree: Harridan

Queensryche: Hold On

Red Hot Chili Peppers: Tangelo

The Cult: Give Me Mercy

Thy Catafalque: Fekete mezők

Trident: Közel az éj

Voivod: Planet Eaters

Von Hertzen Brothers: All of a Sudden, You're Gone

A legtöbb szereplőtől más számokat is feltehettem volna ide, érdemes utánuk ásni.




• Fotók

Ez az év nem a fotózásról szólt számomra, hiába, hogy sok koncertképet lőttem. Valahogy sem idő, sem megfelelő hangulat nem volt hozzá, bár az UNfotóra ill. az Insta oldalamra tettem néhányat, aminek tán megvan a maga atmoszférája.


Magma Rise, LL-emlékest, 2022. szeptember


Szombathely, 2022. augusztus

 

Szóval persze, még ennek a tetves rohadt évnek is megvoltak a maga kincsei. Nyilván. Csak közben a háború, a világban és országban zajló mindenféle szar, az, hogy az ember egészen biztos lehet benne, hogy átcseszik, kihasználják, és elveszik tőle a levegőt, az élhető életet. A fenti kincsek dacára. És tudom, hogy lehetne rosszabb is, esélyes, hogy lesz is. Úgyhogy ez a lista leginkább emlékeztető annak egy részére, ami jót meg szépet találtam én 2022-ben, megosztva veletek, hátha nektek is ad valamit.